zaterdag 17 december 2011

Alpine Green Dip Dye


Hello

Het was weer eens tijd voor iets anders! En ik zag al weken foto's van mensen met een Dip Dye en ik dacht: MOET IK OOK HEBBEN! Dip Dye is dat de puntjes van je haren gekleurd zijn. ;) Dus veel onderzoek gedaan of ik het eventueel zelf kon doen, dit scheelt vaak veel geld en de kappers hier in het dorp zouden het toch niet kunnen denk ik xD

Dus verf gekocht via internet!


Le Riche Directions had ik via deze site gekocht:
http://www.barberstore.eu/?lang=en

Ik heb de kleuren
Boven: Plum (paars)
Links: Pastel Pink (roze)
Rechts: Alpine Green (groen)

Niet heel duur en goede levering! :D Kreeg er zelf een gratis parfum bodylotion bij ;)
Deze kleur zijn niet permanent, dus ze vervagen naarmate je je haren wast. Maar het voordeel is dan dat je snel weer een andere kleur kan proberen. Ik ben iemand die van alles wil en steeds wat nieuws dus dan komt dat goed uit!

Toen ben ik naar een haarverf/kappers groothandel gegaan hier in het dorp om ontkleuring te kopen. Mijn haren waren geverfd in een donker bruine kleur dus de kleuren zouden niet te zien zijn. Ik moest mijn haar ontkleuren!

Haarverfkwast bij Kruidvat, plastic bakje bij de Xenos, handschoenen kreeg ik bij groothandel...En dat was het volgens mij wel. Doe een oud shirt aan! Iets wat je niet meer aantrekt erna, mocht je veel knoeien dan is het niet erg ;)

Ik ging aan de slag! Shirt aan, ontkleuring mixen, folie klaar leggen (gewoon aluminiumfolie) en handschoenen aan! Ik heb mijn haar in delen ontkleurt dus 4 delen in totaal. Deed het vooral op de gok xD Je kan zelf bepalen hoe groot je het stuk wil wat ontkleurt moet worden, ik wilde de punten en wilde wel dat het goed te zien was.

Ontkleuring erin, folie erover heen vouwen en volgende pluk! Toen ze alle 4 klaar waren ben ik ze gaan föhnen met een warme stand. De folie wordt door de ontkleuring zelf ook al wat warm ;) Is gewoon de reactie. De folie zorgt dat de warmte beter blijft hangen en dat het beter wordt ontkleurd. Door het warm te föhnen gaat het nog sneller en beter. Ik heb niet heel erg op tijd gelet omdat je zelf moet kijken hoe licht je het wil. Ik wilde het niet al te licht maar wel genoeg zodat de kleur er mooier uitziet.

Dit is het geworden toen!


Vond het licht genoeg. Is de eerste keer dat ik het doe dus moet nog een beetje een handigheid krijgen van hoe licht enzo. Folies eraf en goed uitspoelen! Haren wassen met shampoo en zeker goed droog föhnen. Hoorde bij de groothandel dat als je het niet goed droog maakt, de ontkleuring doorgaat? Maar door het droog te föhnen zie je ook de "kleur" beter.

En dan de kleur erin! Heb mijn haren weer nat gemaakt en handdoekdroog gemaakt. Dus niet helemaal droog maar dat het nog net een beetje licht vochtig is...Snap je?!

Heb toen 2 staartjes gemaakt omdat ik hier al de ontkleuring had als lijn waar de verf moest komen. En dit zorgt er ook voor dat je haar niet snel tegen je nek komt, want die verf geeft heel wa vlekken! ;D

En erin smeren maar! De verf is best dik, beetje gel-achtig, van substantie. Maar werkt fijn.
Ik zorgde dat alle haren goed onder de verf zaten, ook ging ik een beetje over mijn donkere haren. Dit vooral omdat ik benieuwd was of de verf daar te zien zou zijn en misschien voor een beter verloopje van donker naar licht.

Verf erin en folie erover heen vouwen. Weer wachten en föhnen! Hier heb ik de verf 30 minuten erin laten zitten. Af en toe föhnen en kijken. Toen was mijn geduld op! :P Haha...

Haren wassen AGAIN! xD En föhnen AGAIN! En toen kwam het grote moment...


JEEJ! Ik ben blij! :D
Deze foto is wel de dag erna gemaakt, dus vandaag...
Maar de kleur komt hier wel het dichtst in de buurt xD

Stiekem zie je wel dat er op sommige plekken de kleur niet perfect is maar ach...
En het verloop van donker en licht is ook minder...Mijn haren zijn daar net is te donker voor denk ik.

De verf is niet permanent dus ben benieuwd hoe snel het eruit is...Maar heb nog genoeg in het potje zitten voor nog wat haarverf beurten! :D

Ik ben zelf blij met het resultaat en trots omdat het de eerste keer was. Al mijn informatie heb ik via Youtube gezocht en via deze site:
http://kittehscupcakes.blogspot.com/2011/11/video-diy-how-to-get-colorfull-ombre.html

Je bent even bezig maar dan heb je ook wat he ;)
Zo ik hoop dat het een beetje duidelijk was...Wilde graag mijn ervaring delen hiermee.
Als je een beetje handig bent met internet en goed kan zoeken, kan je heel veel video's vinden die je erg goed helpen! Ik ben in ieder geval blij dat het me gelukt is en ga dit nog vele keren doen!

Bye Bye

1 opmerking: