zondag 26 juni 2011

Just Dot it!




Hello

Vandaag voor het eerste een nail foto tutorial! :D
Het is niet heel spetterend maar toch…

Het gaat om deze nagels.





Natuurlijk begin je met een goede basecoat. Ik gebruik de Sally Hansen nailgrowth miracle.



Ik vind deze zelf erg goed werken, droogt snel en ik heb echt het idee dat mijn nagels sneller groeien. Alleen is de geur wat vies maar daar kan ik tegenwoordig tegen :P



Daarna pak je een leuke kleur, ik gebruik hiervoor de Catrice naillacquer 380 Forget-me-not! Een paarse kleur met zilveren glitters.



Daarmee zet je een schuine “streep”op je nagels. Hij loopt dan van ongeveer het midden van je nagel naar boven. Ik heb 2 lagen aangebracht voor een goede dekking.



Dit goed laten drogen! Want nu pak je een dotting tool, heb je die niet kan je ook een satéprikker gebruiken bijvoorbeeld.



Hiermee ga je stippen zetten. Ik heb hiervoor gekozen voor Essence Whoom! Boooomm! 03 You’ve got the art (limited edition).



Ik vond de paarse en groene kleur lekker met elkaar combineren, helemaal omdat het mag dit jaar! Color blocking! :D



Probeer de stippen random te plaatsen en niet te hard drukken maar erop “leggen”.

Misschien vindt je het zo al leuk maar ik vind de rand van de paarse nagellak niet zo mooi gelukt. Dus heb ik er een witte lijn erover gezet. Met de Essence tip painter.





En klaar! Laat dit ook even goed drogen want anders krijg je vegen van je nagellak als je er meteen met een topcoat overgaat. Dus nu nog voor de mooie glans en tegen het chippen* een goeie topcoat aanbrengen. Ik gebruik mijn favoriet INM Out the door, dit is de snelst drogende topcoat tot nu toe.



In ongeveer 45 seconde is ie droog, maar nog niet hard. Dit is bij elke topcoat! Hij kan wel droog zijn maar als je je nagels dan toch ergens tegenaan stoot, zit er een deuk in. Dus probeer nog even voorzichtig te zijn.

En tip is om je nagels onder koud water te houden, door de kou “schrikt” je nagellak en wordt ie sneller hard. Ook is het soms slim om later op de dag je nagels te doen, tijdens het slapen kan je nagellak ook helemaal goed harden. Maar het risico op deuken, vegen, krassen is er altijd :P



Ik hoop dat het wat was xD Ik had al wat leuke reacties om mijn nagels gehad en dacht toen waarom zou ik geen tutorial maken?! Ik hoop dit in de toekomst vaker te doen met nog betere creaties ;)

Bye Bye

*Chippen: Het eraf gaan van je nagellak, vaak bij de randjes en het gaat in stukjes eraf. Dit kan gebeuren door een minder goede nagellak of door je werk. Kan je weinig aan doen, gebruik een goeie topcoat en breng meerdere lagen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten