dinsdag 23 augustus 2011

Drama Update

Hello

Jah het is weer een hele tijd geleden. Maar het was vakantie en ik heb van alles gedaan in die tijd :D

Ten eerste ben ik naar Rockwerchter geweest. Een festival in belgie!
Omdat wij speciale tickets hadden konden we inplaats van donderdag al woensdag op de camping! :D Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag zijn er optredens van verschillende bands/artiesten. We hebben lekker weer gehad en het was een gezellige boel.

Dan ben ik naar Schotland geweest. We dachten dat het slecht weer zou worden met veel regen. Dit is redelijk normaal in Schotland. Maar we hebben alle dagen heerlijk weer gehad. Te veel truien en te weinig t-shirts bij :P Zijn er met de boot naartoe gegaan. Hebben 2 nachten geslapen in een guesthouse en toen zijn we doorgereden naar een camping. Daar hebben we geslapen in een caravan.

Wat hebben we gedaan? We hebben een mountain safari gedaan met een schot in een kilt! xD Daarvoor gaven we deers te eten, soort herten alleen dan iets groter. Ook zagen we een stuk of 50 deers in het wild, wel van heel ver weg. :P

Hebben 2 bergen gezien en zijn naar boven gegaan. 1 keer met een gondel en 1 keer met een stoeltjeslift. Boswandeling gedaan, Steden bezocht en gewinkeld natuurlijk. Met een speciale trein over een viaduct gereden die in de Harry Potter film is gebruikt(film 2, Geheime kamer). We hebben zelfs aan bowling gedaan! :D

Veel gedaan dus! :) En dan nog goed weer ook nog...1 keer een beetje regen maar dat was niet eens 5 minuten lang.

En als laatste was het tijd voor Pukkelpop. Jah dat festival waar de hel los brak. We waren er woensdag al, super warm weer, tentje opzetten en lekker genieten van het weer. Die avond was er nog een feestje waar we naartoe zijn gegaan. Die avond heb ik redelijk geslapen, heb het gelukkig niet koud gehad zoals Rockwerchter!

Toen was het donderdag. Het begon allemaal erg goed, heel relax luieren bij de tent en toen om half 1 naar het festival. Camping lag tegenover festival dus je was er zo. We hebben Eliza doolittle gezien, die slecht was xD Verder nog Yelle, The wombats en wat gezeten in het gras met bands op de achtergrond.

Toen hadden we even een grote pauze omdat we Skunk Anansie en Panic at the disco wilde zien. Gingen naar de camping om wat te zitten en toen weer terug naar het festival. Toen begon het te regenen. Met eten in ons hand geprobeerd droog te blijven door een plastic poncho. Maar voordat we het wisten was de regen alweer weg.

Eenmaal op het festival terrein gingen we naar Skunk Anansie. Na 3 nummers van hun begon het weer wat te regenen...Omdat we Panic at the disco wilde zien gingen we maar naar die tent waar ze zouden komen. Eenmaal daaronder stonden we erg goed, vooraan en in het midden.

Toen werd het steeds meer regen, steeds meer mensen die gingen schuilen...totdat alles verkeerd ging. Het begon te waaien, het leek net of het binnen regende omdat de wind alles naar binnen blies. De tent begon enorm op en neer te bewegen en zelfs het podium bewoog. Iedereen begon naar buiten te rennen en te gillen of sommige moesten lachen en vonden het wel grappig. Omdat we het niet helemaal vertrouwde gingen we dichter bij de open kant staan van de tent. Zo konden we snel wegrennen.

Het was heel donker en je zag van alles door de lucht vliegen. Ik denk dat het na 10 minuten voorbij was. De regen ging nog een beetje door maar stopte al snel. Toen kwam er iemand op het podium, sommige juichen omdat die dachten dat alles doorging. Er werd gezegt dat het een puinhoop was en dat ze de schade gingen bekijken. Toen werd het duidelijk, er was iets gebeurd!

We keken naar achteren en zagen een tent ingezakt, net als een cake die ingezakt is...Toen besloten we om naar de camping te gaan. Spullen uit kluisje gehaald en op naar de camping. Door 30 cm diep moeras...Toen we eindelijk bij onze tent kwamen, stonden ze er nog! Nou jah 1 stond er nog heel, de ander was op z'n kant gewaait en de mijne was in elkaar geklapt. De spullen waren nog heel en droog! :D

Meteen ouders bellen, doordat het netwerk druk was duurde dat even. We hebben daarna alles snel ingepakt en nog 2 keer geschuild voor de regen. Toen zijn we vertrokken, mijn ouders kwamen ons ophalen. Na een stukje lopen zaten we eindelijk veilig in de auto.

Onderweg hebben we nog wel mensen zien huilen of mensen die nog in een feeststemming waren. :S Ik denk dat veel mensen nog niet door hadden hoe erg het was. We hadden wel wat geruchten gehoord over het dodental maar moet je dat geloven? Pas de volgende dag werd alles duidelijk.

We zijn er in ieder geval nog en mankeren helemaal niks. Het is natuurlijk wel erg teleurstellend als je je zo verheugd hebt op iets en dan gaat het niet door. Maar uit respect snap ik het ook wel.

Nu wachten we af of we misschien toch iets van geld terug krijgen, zo niet dan helaas. Gelukkig heb ik al mijn spullen nog en een t-shirt van Panic at the disco die we niet gezien hebben xD

Gister naar de Herdenking geweest. Heel beschaafd was het. Kregen een witte roos en er waren wa optredens. Daarna zijn we naar het festival terrein gereden en hebben daar de roos neergelegd. Nu is dit ook goed afgesloten.

Zo dat was het wel een beetje over de weken in de vakantie...