donderdag 12 augustus 2010

Water marble

Hello

laatst kwam ik dit filmpje tegen:
Klik!

Ze heeft een blog:
My simple little pleasures

En ik dacht WOW dat wil ik ook. Dus alles bij elkaar gezocht en aan de gang gegaan.
Maar het wilde maar niet lukken. Mijn moeder had het al na 3 minuten opgegeven maar ik bleef doorgaan. Waarom lukte het bij mij niet en bij de rest wel. (Had al meerdere filmpjes gekeken)...Totdat ik dus door kreeg dat hun allemaal gefilterd water gebruiken. Dus bijvoorbeeld SPA. En toen ik dat gebruikte lukte het eindelijk.
Maar ik had 1 nagel gedaan als proef.

Nu is het alweer wat weekjes geleden en ben ik er helemaal voor gaan zitten.
Ben er langer dan een uur mee bezig geweest. Vooral het tape werk was veel. Want je moet goed alles in tapen zodat je minder poets werk heb daarna. (Je vingers zitten dan onder de nagellak.) Heb 1 hand eerst gedaan, die laten drogen, dan de ander.
Je moet er geduld voor hebben.
Opzich lukte het mij prima om 2 vingers te gelijk te doen. Vind wel dat mijn tweede hand beter is gelukt dan de eerst maar ben toch heel blij met het resultaat.

Tips:
- Gebruik gewoon SPA water uit de fles op kamertemperatuur.
- Tape je vingers goed in zodat je minder schoonmaak werk hoeft te doen.
- Gebruik een basis lak. Ik heb wit gebruikt. Zo komen de kleuren veel mooier tot zijn recht.
- Gebruik een plastic bekertje dat je altijd nog weg kan gooien en vies mag worden.
- Zoek op youtube verder naar Water marble. Je kan nog zoveel meer. Sommige maken hele bloemen ermee.
- Vergeet de schaar niet. Want die plakband is er best moeilijk af te halen zonder schaar. Zet de schaar aan de binnenkant van je hand bij de onderkant van de plakband. Knip dan voorzichtig naar boven totdat je bij de onderkant van je nagel komt. Je knipt de plakband dus eigenlijk door de midden. Zodat je het er makkelijk af kan halen. Als je van bovenaf door midden knipt heb je het risico dat je uitschiet en je nagel verpest dus aan de onderkant/binnenkant.
- Verder vind je in de filmpjes veel tips. Misschien wat dezelfde maar herhaling is niet erg he ;)



En dan nu mijn nagels =D







Ik ben blij met het resultaat. Het zit er nu nog goed op na het werken.
Het is alleen veel werk, tijd en nagellak. Maar zeker de moeite waard als je mooie nagels wil.

De nagellakjes die ik gebruikt heb zijn h&m Bella's choice en Love at first sight.
heel fris en zomers.

Bye bye

Geen opmerkingen:

Een reactie posten