zaterdag 23 oktober 2010

Music Makes Me Loose Control!




Hello

Vandaag gaat het over muziek. Iedereen luistert tegenwoordig naar muziek.
Of het nou op je IPod/mp3 is of op de radio. Iedereen heeft wel een smaak qua muziek.

Overdag luister ik naar 3fm. Ik heb stage en daar staat elke dag 3fm aan.
Ook zou ik zelf 3fm kiezen als radio programma. Hier draaien ze veel verschillende muziek een vaak mijn smaak. Maar thuis luister ik vaak mijn eigen muziek. Op school of onderweg naar school.

Mijn eerste mp3 was eentje van 256 MB volgens mij. xD Zo slecht maar die had iedereen toen. Daarna heb ik een sport mp3 gekocht. Deze kon al meer opslaan en zag er leuk uit. Hier heb ik redelijk lang meegedaan. Ik was toen ook nog niet zo bezig met muziek. Het was meer voor zo af en toe luisteren. Met een blauw verlicht schermpje en 1 knopje ging ik door mijn lijstje.
Toen ik eindelijk wat geld ging verdienen en ging sparen waren mijn plannen een IPod Nano kopen. Wat was ik blij toen ik hem had. Ik ben altijd heel zuinig op dure spullen. Dus een hoesje moest ik erbij hebben. Met deze IPod heb ik zeker 2-3 jaar meegedaan denk ik.

Ben altijd heel tevreden geweest met mijn Nano. Handig dat je de nummers kon zien en foto’s erop kan zetten. Ik luisterde toen maar af en toe muziek. Woonde dichtbij school en fietste vaak met een vriendin. Op school was het niet de bedoeling dat je muziek ging luisteren dus daar deed ik het ook niet. Dus weinig tijd voor muziek. Soms als ik alleen moest fietsen maar dat was 5 minuten. Op vakantie luisterde ik veel vaker. Toch is het fijn dat je zo naar je IPod kan grijpen als je muziek wil. Natuurlijk doordat ik zo voorzichtig ben met spullen bleef ie goed werken. Hij werkt nog steeds en is nu eigendom van mijn vader xD Die alleen muziek luistert op vakantie. Dus zelden gebruikt.

Sinds een jaar (volgens mij) heb ik de IPod Touch. Waar ik dik tevreden over ben. En weer ben ik erg zuinig op. Sommige mensen snappen het niet maar dit is altijd iets voor mij geweest. Mijn schoenen zijn vaak ook nog redelijk mooi na een jaar dragen. All stars van 2 jaar geleden zien er nog super uit xD Dus typisch Lanaheid!

Ik ben sinds de MBO steeds vaker naar muziek gaan luisteren. Omdat ik een langere reistijd heb, heb ik de tijd daarvoor. Maar ook door mijn eigen laptop waar ik alle muziek op heb staan en vaak dat aanzet. Op school is het toegestaan muziek te luisteren als we voor ons zelf werken. De IPod touch is fijn in gebruik en het scherm is fijn voor het afspelen van muziek. Je ziet de album/single hoes en kan snel kiezen of je shuffle wilt of herhalen.

Sinds die tijden heb ik naar vele soorten muziek geluisterd. Ik heb vaak wel dezelfde muziek geluisterd dus er is niet veel veranderd qua smaak. Mijn smaak is ook heel groot en verschillend soms. Ik kan veel muziek aanhoren. Van Japanse muziek tot evanesence bijvoorbeeld. Waar ik niet/weinig van hou is Hardcore, slager muziek xD, rap, Nederlandse muziek(dit is alleen ok op feestjes en als ie echt goed is)…En nog wel wat muziek.
Dit zijn mijn afspeellijsten op mijn IPod:
- 30 seconds to mars
- Alice in Videoland
- Avril lavigne
- Babylon Circus
- Disney
- Fall out boy
- Florence and the machine!!!
- Flyleaf
- Glee!!!
- Gwen Stefani
- Kate Nash
- Katy Perry
- Kings of Leon
- Lady Gaga!!!
- Lana!!!
- Mika!!!
- Muse
- No doubt
- Panic at the disco
- Paramore!!!
- Pater moeskroen
- Queen
- Robbie Williams
- Spice Girls
- The ting tings
- The veronicas
- Vampire weekend

!!! = Favoriet op dit moment.

Sommige staan er al op sinds mijn IPod Nano, andere zijn er bijgekomen. Het meeste luister ik lijst: Lana. Dit is een lijst met alle random muziek. Als er een nieuw nummer is wat ik leuk vind, komt dat daarin. Ik heb elke keer wel weer andere muziek opstaan. Dan heb ik zin in Vampire weekend en dan weer in Florence and the machine. Dus favorieten dat ligt ook een beetje aan de tijd.

Ik kan nu wel alle lijsten afgaan en vertellen wat ik leuk vind. Maar bij de lijst staan !!! en dat betekend dat ik die bijna altijd leuk vind en luister.
In de map Lana staat van Black Eyed Peas tot Beyonce, van Kesha tot Maroon 5. Gewoon een beetje van alles. Vaak staan hier ook de favorieten uit de afspeellijsten in. Bijvoorbeeld uit Katy Perry Teenage dream en California Gurls…

De laatste tijd ben ik van de GLEE muziek. I love Glee. Oftewel ik ben een Gleek!
Heb laatst seizoen 1 en de cd gekocht. Moeten nog binnen komen helaas. Maar kan niet wachten. Keek eerst altijd op zondag Glee maar nu komt dat niet meer -_-'' BALEN!
Dus dan maar kopen he ;) Ze maken muziek fris en nieuw. Vind vooral Rehab erg leuk. Kei hard meezingen dus!

Dit is een beetje een idee wat voor muziek ik luister.

Bye Bye

Bron afbeelding: We Heart It

Geen opmerkingen:

Een reactie posten