donderdag 21 oktober 2010

It's me, Mario!




Hello

Een paar jaar geleden heb ik een Wii gekocht. Ik ben altijd al gek op spelletjes geweest. Bordspellen deed ik al vaak met mijn familie en soms computerspellen. De Nintendo game boy ging ook vaak mee op vakantie en ik was er niet vanaf te slaan.

We hebben er al vaak mee gespeeld en heb hem vaak meegenomen naar familie op feestdagen. De ultieme gameconsole voor feestdagen! Wat spellen die wij hebben: Mario party 8, Mario kart, Super Mario Bros., Super smash bros brawl, Harry potter etc. Tsjah veel Mario maar die spellen zijn het beste en leukste. Ook hebben we een zing spel wat voor die feestdagen top is…Of gewoon met vrienden een lekker avondje meeschreeuwen!

Heb het al een paar keer genoemd maar nooit een artikel gemaakt. Nu heb ik eindelijk de tijd gehad dus hier is ie dan.



Super Mario galaxy!
Ik had al veel over dit spel gehoord. Moest geweldig zijn. Toen kwam deel 2 uit en ik dacht laat ik eens gaan kijken. Want vaak komt er geen deel 2 van een spel. Heb toen 1 gekocht omdat ik vooraan wilde beginnen. En ben er nu helemaal verslaafd aan!

Het is weer Mario die Princess Peach moet redden van Browser. Het bekende verhaal.
Ook al hebben we dit verhaal te vaak gehoord, het spel blijft goed en de dingen die je kan doen ook.
Je begint hier op een planeet waarbij je ziet dat Peach wordt ontvoerd. Hier leer je even te wennen aan het idee van 3D spel. Je gebruikt de nunchuck. Het lopen, springen en met de aanwijsbediening soort kristallen pakken. Nadat peach wordt ontvoerd kom je op een ander soort planeet/platform. Hier wonen de sterren en iemand genaamd: Rosalina
Zij verteld een verhaal over sterren die weg zijn etc. Het spel gaat erom dat je die sterren terug vindt op verschillende planeten. Op het platform waar je dan bent zijn meerdere kamers en daarin kan je naar de planeten. Er is eerst 1 open en later in het spel gaan ze steeds omstebeurt open. Bij elke kamer heb je verschillende planten. Sommige hebben 3 sterren, sommige hebben maar 1 ster en de laatste is de boss stage planeet. Hier vind je de grote ster en die heb je nodig om een mega ster te laten groeien, zodat die energie kan geven om de volgende kamer te openen.





Maja het lijkt wat ingewikkeld nu maar het is vrij simpel en erg leuk! Het is erg wennen aan het 3D gevoel. Je kan soms helemaal rondlopen op een bolle planeet. Door zwaartekracht van de planten kan je van de een naar de andere springen zonder dat je valt. De grote vijanden zijn niet te makkelijk maar ook niet heel moeilijk om te verslaan. Net goed eigenlijk. Je hebt leuke nieuwe opties zoals IJs Mario, Bij Mario en Spook Mario. Deze kom je gaande weg tegen in de verschillende levels. Met IJs Mario kan je over koud water lopen, Bij Mario kan vliegen en Spook Mario kan door muren heen.
De levels zijn grafisch super en de moeilijkheids graad daarvan verschilt per level. De planeten waar maar 1 ster te vinden is, zijn vaak spel planeten. Hier moet je een opdracht volbrengen om de ster te krijgen. Bijvoorbeeld een gouden schild afpakken van een pinguïn of wedstrijdje schaatsen tegen een andere Mario. De levels met 3 sterren beginnen vaak bij hetzelfde punt. Maar dan is er 1 planeetje net veranderd of je moet een andere kant op. Zo blijft het leuk en afwisselend.



Het hele spel is geweldig. Er is 1 ding wat mij irriteert. Het zwemmen onderwater. Hier werkt de bediening anders om. Rechts en links is wel hetzelfde maar boven en onder niet. Wil je dus naar boven zwemmen moet je naar beneden wijzen met het stickje van de nunchuck. En andersom. Dit is heel verwarrend vind ik. Ik kan het wel begrijpen omdat je Mario dan met zijn voeten onderaan peddelt maar toch is het niet makkelijk. Het zwemmen vind ik dan ook het minst leuke en moeilijkst. Alleen als je een schild kan gebruiken waardoor je snel gaat is het wel te doen. Maar misschien vind ik dit alleen irritant. Heb nog 1 ding wat ik jammer vind. Je kan het wel met 2 mensen spelen maar is niet leuk. De 2de player is niet als poppetje zichtbaar. Player 2 helpt kristallen pakken en vijanden weghouden. Voor die player niet leuk genoeg. Dus dit is echt een one player game.



Conclusie: Heb je een Wii en zoek je nog een leuk spel? Vind je Mario spellen leuk? Dan moet je absoluut dit spel kopen! Er zijn veel levels waardoor het spel niet zo snel is uitgespeeld. Het 3D is super gemaakt en een uitdaging. Het is afwisselend en voor iedereen te spelen, groot en klein.

Het enige nadeel van het spel: het zwemmen is wat lastig. En de 2 player mode is niet leuk. Maar snap ik wel dat je niet samen kan spelen doordat alles 3D is en je elkaar kwijt raakt zo.

Dus ren nu maar snel naar de winkel!

Bye Bye


Bron afbeeldingen: Google

Geen opmerkingen:

Een reactie posten