zondag 25 juli 2010

Make-up Remover

Ik haal altijd voor het slapen mijn make-up eraf. Of voordat ik ga douchen.
Dit is niet alleen schoner maar ook veel beter voor je huid. Zoals mascara. Door mascara kunnen je wimpers niet 'luchten'. Als je nooit mascara er afhaalt, is dat super slecht voor je wimpers. En ja er zijn meiden die dat dus er op laten en de volgende dag weer mascara bijsmeren. Slecht dus...

Om make-up van je gezicht te halen heb je veel verschillende dingen. Ik gebruik doekjes of pads. Vind ik het fijnste werken en makkelijkst.

Nu heb je daar ook weer 1000 soorten van. Hier noem ik 3 die ik thuis heb en wat fijn is of wat niet.



Kruidvat eye make-up remover pads met lotion.


Deze heb ik gekocht omdat beautygloss een artikel had over slechte eye pads. Die van de hema. Maar in dit artikel staat een verwijzing dat ze altijd die van de Kruidvat gebruikt. Dus ik moest ze ook even proberen.

Verpakking: De verpakking is makkelijk in gebruik. Een draaidop. Er is alleen gebruik gemaakt van blauwe kleuren.
Aantal: 100 stuks. Veel dus maar je gebruikt hiervan ook meer dan 1 pad.
Geur: Lekkere geur. Beetje zeepachtig.
Pads: De pads zijn lekker groot. Liggen goed in de hand. En passen goed rond je oog. Ook voelen ze zacht aan. De pads zijn goed nat door de lotion.
Gebruik: Mijn make-up ging er goed af. Je kan 1 pad gebruiken voor 1 oog. Dat is goed te doen door de grootte van de pads. Maar het ligt er net aan hoeveel make-up je gebruikt hebt. Helaas prikte mijn oog nadat de pad in mijn oog kwam. Dit vind ik jammer want als eye pad zou dat eigenlijk niet mogen. Nog iets was na meerdere keren op 1 plek wrijven, het een beetje begon te prikken op die plek. Verder vond ik de pads wel fijn in gebruik en mijn huid rond mijn ogen voelde daarna heerlijk zacht aan.




Etos verfrissende oogreinigingspads met lotion



Deze heb ik gekocht nadat een vriendin zei dat ze deze altijd gebruikt en fijn vindt.

Verpakking: Weer met blauwe kleuren. Handige draaidop. Kleiner dan die van de kruidvat. Iets makkelijker op te bergen.
Aantal: 100 stuks.
Geur: Er staat op de verpakking: Verfrissende...Maar dat is de geur niet. Hele rare geur. Niet lekker.
Pads: De pads zijn veel kleiner dan die van kruidvat. Ook dunner. De pads hebben een soort van structuur. Dat maakt ze heel ruw. Terwijl er op de verpakking staat: 'Geschikt voor gevoelige ogen'.


Links die van Kruidvat en rechts die van Etos.

Gebruik: Bij deze pads heb je meer nodig voor 1 oog. Omdat ze kleiner zijn en niet goed reinigen. Ik gebruik deze nu alleen voor als ik foutjes maakt tijdens het opdoen van make-up. De pads drogen ook snel uit bij het gebruiken.




Kruidvat gezichtreinigingsdoekjes


Deze gebruik ik altijd. Deze kan je gebruiken voor je hele gezicht. Of alleen voor je ogen.

Verpakking: Weer blauw. Met een plakstrip die je een stukje eraf moet halen om bij de doekjes te komen.
Aantal: 25 stuks. Maar bij dit soort removers gebruik je meestal 1 doekje. Ligt eraan hoeveel make-up en of je gezicht ook gereinigt moet worden.
Geur: De geur is aangenaam. Beter dan Etos en iets minder dan Kruidvat pads.
Doekjes: De doekjes zijn net zo groot als alle andere doekjes. Goed formaat. Het enige nadeel is dat als je een doekje dubbel hebt gevouwd, het geen grip heeft. De delen glijden langs elkaar zodat je niet goed kan 'smeren'. Ze blijven lekker nat en drogen niet uit of niet snel. In tegenstelling tot de Nivea doekjes die wel snel uitdrogen.
Gebruik: Ik heb genoeg aan 1 doekje als ik redelijk veel make-up draag. De make-up gaat er goed af zonder al te veel hard wrijven. Het nadeel is alleen dat je huid erna niet heel fijn aanvoelt. Maar dat trekt weg.




Conclussie is dat ik redelijk tevreden ben over de Kruidvat producten.
De doekjes blijf ik zeker gebruiken. De Etos eye pads niet meer. Want als ik nu een foutje maak pak ik die van de Kruidvat. Alle pads/doekjes waren niet duur. De doekjes van Kruidvat zijn ook vaak in de aanbieding. Bijvoorbeeld 3 pakken voor zoveel euro.

Al deze producten zijn geschikt voor alle huidtypen.
Dit was mijn ervaring met deze 3 producten. Iedereen heeft dat natuurlijk anders maar het verwijderen van make-up is toch wel belangrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten